Get Adobe Flash player

LIVE közvetítés

Motiváció 2017

Triatlon kezdtek

2009-ben egy termékes házibulin volt szerencsém Ewillel megismerkedni, aki épp akkor készült a következő heti Görzenál duatlon versenyre, amire invitált engem is. Én meg pont előtte jöttem haza a Green Bikes túráról, ahol kb. napi 40 km-eket tekertünk meg akkoriban rendszeresen futosgáltam már a Szarvasűzőkön meg néhány kisebb távú BSI versenyen. Szóval a távok (4 km – 20 km - 2km) miatt nem aggódtam s beneveztem. A versenyt az akkori városi montainbike kerékpárommal teljesítettem, amire előre egy kosár volt felszerelve. A szpíker viccesen meg is jegyezte: “Látom, bevásárolni is megyünk verseny közbe!” Hahaha….  Ezen a versenyen tapasztaltam először, milyen “fura” érzés kerékpározás után rögtön futni. Mindenesetre a duatlon meg a társaság jó kezdőélményt adott.

Triatlon VB

Utána pedig az motivált a triatlonozásra, hogy szintén Ewilék mesélték, jövőre, 2010-ben Budapesten lesz a Triatlon Világbajnokság, ahol korosztályos kategóriában bárki elindulhat. Ez nagyon jól hangzott! A VB-hez pedig tartoztak előversenyek, amik tapasztalatszerzésnek sem ártottak nekem, ráadásul így lehetett nevezési kedvezményt szerezni. Így kinéztem elsőnek a bátaszéki sprint távú triatlonversenyt, ami fordított sorrendű volt, azaz először a futás, aztán a bringa, majd az úszás kis medencében. Családi hangulatú, kis létszámú verseny volt, így bronzérmes lettem. Na, hát ez nagyon motiváló és kedves fogadtatás volt a Triatlon részéről! Legközelebb pedig a Hatvan-Lőrinci olimpiai távú versenyt csináltam meg.

S így lett, hogy életem 3. triatlon versenye maga a VB volt! Sprint távra neveztem. A 14 fokos dunai úszás azóta is örök élmény. Ráadásul kétszer éltem át, mert a nevezéshez járt ingyenes indulás az aquatlonon is, akkor már éljünk vele! Előző nap vettem a Decathlonban egy rövidujjas szörfös neoprént (Mert mi magyarok kemények vagyunk, bírjuk a strapát, nem úgy, mint az összes többi teljesen beöltözött külföldi békaember.) A hideg vízbe ugorva egyből úgy éreztem, nem kapok levegőt (utólag olvastam, hogy ilyenkor a tüdő hörgők összeesnek), s csak az motivált az úszásra, az életben maradásra, hogy itt szerintem észre se veszik, ha egy úszósapkás fejjel kevesebb van a tömegben a vízben. Krisztől kölcsönkaptam a versenyre a szuper országútiját, amit a verseny előtti esőzések miatt nem volt alkalmam kipróbálni, így a 3 körös verseny első körében ismerkedtem a fék-váltókar működésével és a kanyarodás technikájával. A 3. körre úgy ahogy belejöttem. :) Összességében ez a VB-s résztvétel nagy élményt adott. Az pedig hab a tortán, hogy indulóként lehetett névre szóló HUN triatlonos mezt készíttetni, és AGE-GROUP magyar triatlon válogatott szabadidőruhát venni, abban azóta is megtisztelve és profinak érzem magam.Ironman

Úgy emlékszem az Ironmanről akkor hallottam először, amikor egyik őszi este a Gellért-tér felé sétálva összetalálkoztam Krisszel, aki lelkesen mesélte, hogy nemrég megcsinálta az Ironmant. Elképedtem a távok hallatán, meg hogy hogy lehet ezt egyáltalán egy emberként teljesíteni… Krisz csak annyit mondott, szerinte én is meg tudnám csinálni…. Na, perszeeeeeee… De azért úgy látszik, mégiscsak megmaradt bennem ez a mondata és később a megfelelő időpillanatban aktivizálódott.

A VB szereplés adott lendületet a triatlonozási kedvemhez, úgyhogy motivált voltam, hogy egyre nagyobb távokon meg egyre több versenyen kipróbáljam magam. Következő évben csináltam a kiskörei féltávot, majd 2013-ban az orfűit. Mindkettő extrém időjárási körülmények között zajlott, sok tapasztalatot meg sikerélményt adott.Az évek során pedig szemtanúja voltam, ahogy a barátaim először váltóban, majd egyéniben is megcsinálták az Ironmant, akkor kezdtem el gondolkodni, hogy mi lenne, ha esetleg én is? Megbeszéltem magammal, hogy ok, felkészülök egy maratonfutásra és akkor utána való évben jöhet az Ironman. De valahogy a maratonfutásig nem jutottam el. Volt, hogy beneveztem, de nem éreztem felkészültnek magamat, vagy a versenyidőpont volt rosszkor. Amúgy érdekes, hogy azóta is, valahogy egy “sima” maratonfutástól jobban tartok, mint az Ironmantől.Viszont bringázni egyre többet bringáztam. 2013 nyarán indultam a 12 órás kiskunfélegyházi versenyen, amire csak azért mentem, mert a barátaim is indultak és nem akartam otthon tölteni egyedül a hétvégét. Női győztesként 236 km-t teljesítettem. Majd rá két hétre ezt a rekordomat megdöntöttem 268 km-re a harkányi versenyen. Ezek kellő önbizalmat adtak a hosszútávú reményekhez!Augusztusban volt szerencsém Péter Attilával megismerkedni, beszélgetni, ő bíztatott az indulásra, szerinte erős vagyok hozzá testben, fejben és lélekben is.

Nevezés

Így vártam a nevezés szeptemberi megnyitását, és első nap be is regisztráltam. Bár a nevezési lista nyilvános, külön előre nem reklámoztam, hogy indulok. Szeretem először megcsinálni a dolgokat, magamban örülni neki és csak utána elmesélni, amikor már biztos. Szüleimnek is csak annyit mondtam Nagyatád közeledtével, hogy egy újabb versenyre megyek. Húgomat előtte pár héttel kérdeztem meg, hogy van-e kedve eljönni segíteni, frissíteni. Neki felsoroltam a távokat, ő meg másnap visszakérdezett, hogy jól értette-e, mondjam el még egyszer.

IRONMAN = 1

Én valahogy úgy képzelem el a matematika szemszögéből az Ironmant, mint egy nagyon hosszú képletet, amiben sok az ismeretlen, és az egyenlet másik oldalán szerepel az 1 egész szám, mint a sikeres teljesítés. Cél az 1!

• Ironman=1=x+y-z+r-d+t-f-r-h+r+t+g-.......

Ahol az egyenlet tényezői közt nagyon sok minden szerepel, mint pl. emberi adottságok, edzésmunka minősége, a teljesített km-számok, technikai felszerelés, defekt, versenytársak, aznapi időjárás, a hold állása, alvásidő, szerencse, a női menstruációs ciklus.... amik pozitívan vagy negatívan befolyásolják a verseny kimenetelét.

Felkészülés

Tudtam, hogy az a bizonyos malacpersely csak kb. félig teli, félig üres esetemben a 2014-es évre, de hát kell sok levegő, oxigén is a teljesítéshez! Úgy voltam vele, hogy ha már be vagyok nevezve, el is indulok, max. jutok, ameddig eljutok. Annyival több tapasztalatom, pályaismeretem lesz egy következő próbálkozásra. Szóval mindenképpen nyerek az indulással. Így bizakodva álltam oda a rajthoz.Ha már a fizikai felkészülés nem sikerült annyira, mint terveztem, igyekeztem fejben motiválni magam. Skorpió vagyok, vízjegyű, úszni mindig is szerettem, kiskoromban rengeteget voltam a dunai strandon, így nyíltvízben, sodrásban is magabiztos vagyok. Kerékpározni is szeretek gyerekkorom óta. Úgy nőttem fel, hogy Mohácson az volt az alapvető közlekedési eszközünk, meg szerettem kikapcsolódásképp a dunai töltésen bringázni.Pont a Nagyatád előtti héten készültek el a Coffee Ride mezek, aminek az oldalán a sok-sok jó bringás neve van felsorolva, ez majd lelkileg motivál a versenyen. Az országútim előző tulaja váltóban teljesítette Nagyatádot, tehát a bringám már ismeri az utat. Ha pedig a futásig eljutok, az már jó lesz! A 30. km-től pedig minden egyes lépés rekord lesz, hisz annyit futottam eddig a legtöbbet egyszerre.